Lucia

Igår (söndag) var en bra dag.
Började med att möta upp Ellen och gjorde lite ärenden, även lite olagliga woopwoop.
Sen köpte vi med oss lunch hem till henne och tyckte att vi att varit så himla effektiva och fått gjort såååå mycket. Men när vi skulle berätta för folk vad vi gjort under dagen, så var det visst inte så mycket ändå? Konstigt.
I alla fall, så var det sedan dags för lucia! Vi åkte in till DC och började med att gå in i fel kyrka haha, lite roligt. Vi gick in där gick runt och letade, det kändes lite konstigt då det enbart var mörkhyade där inne..speciellt med tanke på att det skulle vara en svensk gudstjänst. Till slut frågade vi och då sa han så fint att vi var i fel kyrka och förklarade vägen för oss till den rätta.
Vi fick först sitta där och lyssna på gudstjänsten och det var som Ellen sa "Man kan inte tro att vi sitter på andra sidan jorden". En svensk präst, svenska psalmer osv. Sen var det dags för oss att gå ner och sjunga upp och byta om. Det var faktiskt riktigt roligt, de hade släckt ner hela kyrkan när vi kom. Så det var enbart våra ljus som lyste =).
Dagen avslutades sedan med en mycket god middag och cheescake på cheescake factory tillsammans med Ellen, eller ja det allra sista var väl ett stort skrattanfall på CVS. Det gjorde min dag.

Ellen :)






Blir så trött på mig själv, man ser dirket vart jag står. Står såklart annorlunda än alla andra. :(





Kommentarer
Mamma

Fina tärnor :) För oss va de bra att du stod där då kunde vi lätt se dig ;) Smarrig kaka KRAM KRAM

2011-12-06 @ 14:31:48
Renée

Så fina ni är! Hur fick ni kontakt, så ni kunde delta i denna Luciagudstjänst? Du jobbar alltid på lördagskvällarna- varför? Är föräldrarna alltid på festligheter då :) Kram på dig!

2011-12-06 @ 17:52:35
Josefin

Hon som har hand om det hela har ringt runt till några svenskar runt omkring i DC, och vi har haft träningar 3 söndagar. Och allt som allt så tror jag att det är ca 10 olika luciauppträdanden! Jag ska dock bara vara med på ett till nästa söndag.

Ja, jag gör ju det. Hehe jag vet inte riktigt vad dem gör, typ går ut och äter eller promenad tror jag :p.

Kramkram



Haha nej mamma, jag förstör ju hela bilden :(. Hade man klippt bort mig så hade bilden varit perfekt! Kram <3

2011-12-07 @ 01:39:06
URL: http://jossanhansson.blogg.se/
mormor

Så fina tärnor Ni är.Jag skulle önskat att jag hade varit och lyssnat på Er. Kakan såg mumsig ut. Kram Mormor.

2011-12-07 @ 12:45:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0