Skip December, please?

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget eller vad jag egentligen vill skriva.
Men som många av er vet så har jag haft det väldigt jobbigt här borta på grund av många olika anledningar men framförallt på grund av olyckan. Vilket fortfarande är otroligt jobbigt och som förmodligen kommer vara lika jobbigt resten av mitt liv. Mer jobbigt vissa dagar, mindre jobbigt andra dagar. I alla fall så har jag ju längtat hem mycket och jag har trott att det har varit hemlängtan. Men jag förstår nu att det inte är riktigt så. Jag har viljat hem för att jag har mått dåligt, känt att jag behöver omges av nära och kära. För "riktig" hemlängtan det känner jag nu och dessa två känslor är helt olika men ändå så lika. Just nu känner jag att jag inte vill vara någon annanstans än hemma. Jag går runt med en stor klump i halsen nästan hela tiden, jag verkligen känner i hela kroppen att jag vill vara hemma. Det jag känt innan har nog mer varit att vilja "bli omhändertagen" av sina nära och kära, få vara med dem. Och det är ju det jag känner nu också att jag vill vara med nära och kära men nu känner jag även en sån stark känsla att jag vill hem, hem, hem, hem, hem, hem. Förstår ni skillnaden? Förstår om ni inte gör det, för jag hör hur vrickat det låter när jag läser igenom texten. Det är jätte svårt att förklara och egentligen behöver jag ju inte förklara. Det är troligtvis inte alls speciellt roligt att läsa heller. Men jag säger det igen och som ni vet, det är lite terapi för mig, jag måste få skriva av mig ibland. Det bara är så av någon konstig anledning.

Jag önskar att jag kuna hoppa över December, sova bort hela månaden och sedan vakna upp i januari. För till våren har jag ju massa roligt att se fram emot. Jätte mycket saker som kommer bli underbart. Första datumet jag har i sikte är 18 januari. Så om någon sitter på någon trollkraft eller liknande någonstans bakom dataskärmen, så är det helt okej att spola fram mig till dit.


Kommentarer
Kickan

Det finns en till som vill spolas fram till 18 Januari, som fan! :)!

2011-12-14 @ 12:05:35
Josefin

Hade ju varit ganska nice om någon kunde spola fram oss tills dess då! :)

2011-12-15 @ 03:43:29
URL: http://jossanhansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0