Julafton 2011

God Jul på er alla saknade där hemma. Hoppas att eran julafton var jätte bra.

Tänkte ta och berätta om min. Jag spenderade natten hos Ellen, vaknade skypade båda en snabbis med våra familjer. Sedan bar det av mot Linnea i georgetown. Där vankades det ja, vad ska man säga Julfrukost/lunch/bak. Vi gjorde pepparkakor, pepparkakshus, åt köttbullar, ägg och KAVIAR. Men det mest fantastiska av allt, risgrynsgröt. Och vet ni vad? Vi gjorde gröten av jasmin ris! Det var hur gott som helst, smakade precis som vanlig om inte godare! =)

Ellen var grym på pepparkakor


Malin var på G


Gargamel var saknad, som alltid




Vi brände inga pepparkakor..


Såhär glad kan man bli för god risgrynsgröt


Köttbulle, kaviar, ägg


Efter denna trevliga tillställning bar det av hemmåt för skype med de underbara där hemma, hemma i bästa Sverige. Jag fick säga hej till alla, datan skickades runt där hemma hos mormor och morfar. Allt var precis som det ska vara på julafton, bara det att jag satt bakom en dataskärm 631 mil bort. Det kändes väldigt konstigt. Alexander kastade ett flygplan mot kameran och jag ryckte till precis som om att det skulle komma på mig. Men det kom aldrig något flygplan. Kanske beror på att jag är 631 mil bort? Det var i vilket fall som helst otroligt skönt att få se och höra alla dessa fina människor.
Plötsligt blev det dags att säga hejdå och jag satt ensam i mitt rum 631 mil bort. Det hade gått ganska bra hela dagen fram tills dess då jag insåg att jag var 631 mil bort. Jag lade mig ned i sängen och kramade min nyfunna vän pingu! Jag fick pingu i julklapp idag, som bekant så älskar jag pingviner (fick även en pingivintavla, hur bra!?). Jag låg där och kramades en stund, sen så kom min värdfamilj hem. De hade mer eller mindre spenderat sin dag på IKEA, dem stod i köket i över 2 timmar och voila! Nu firade jag Swedish Christmas på andra sidan jorden. Janssons, sill, lax, rom, glögg, ost, knäckebröd, kanebullar, äppelcider, äggost m.m. Så otroligt snällt av dem och väldigt tacksamt från min sida. Tycker verkligen att det är hur snällt som helst av dem att de bryr sig så mycket, köpa massa svensk julmat, stå och laga den på sin "datenight" och sen fira svensk julafton med mig. De hade tom laddat ner ett svenskt julalbum som vi lyssnade på under hela middagen.

Så jag skulle väl säga att min julafton trots allt har varit bra :).

Tack för julklapparna och God Jul önskningar :).




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0