New week

Idag på gymmet hände en liten rolig grej. Jag skulle gå bort och lägga tillbaka mina vikter, så hör jag helt plötsligt "Pratar du svenska?" Och jag svarade med ett jätte högt och förvånat "Va?". Haha det hör inte till vanligheterna att man stöter på någon svensk som är inte är aupair! I alla fall så hade hon sett på min tröja att det stod "simborgarmärket", hon hade alltså inte hört mig prata utan bara sett det :).
Hon kom från gbg och hade pluggat på chalmers, fått jobb i Californien, planerat att stanna i 2-3 år men hade nu bott här i drygt 30. Och hon hade haft ca 16 aupairer till sin dotter, så hon visste hur det var osv. Var riktigt roligt att prata med henne! :)

Förövrigt är jag inne i en mycket dålig period. Känns som jag bara får motgångar hela tiden.
What dosen't kill you will only make you stronger. Eller?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0