Pancakes

Idag när jag gick hem från gymmet så hände det en sak. En sak som aldrig någonsin hänt mig.
Som ni nog har sett så har jag hittat en ny kärlek istället för varm choklad, peppermint mocha. Jag känner mig lite vuxen när jag beställer det istället för varm choklad. Vet att man inte riktigt kan klassa det som kaffe, men lite kaffeaktigt är det åtminstonde. Det som hände idag då var att jag fick ett sånt otroligt sug efter denna dryck, så då kände jag mig lite häftig som hade "kaffesug" haha.
Dock så kom jag precis på nu i skrivande stund att jag hade en liten incident igår som kanske drar ner vuxenpoängen ganska så mycket. Det var såhär att jag jobbade hela dagen, eftersom att skolorna var stängda pga thanksgiving. Så när jag skulle göra lunch tänkte jag att jag ju kunde göra "swedish pancakes". Det måste både vara gluten och lactos fritt. I alla fall så började jag och ja, smeten såg väl ganska normal ut. Lite mjöl klumpar här och där men. Så smakade jag lite på den och FY säger jag. Den smakade bara stål/järn, vilket jag hoppas berodde på skålen jag gjorde det i haha. Tänkte att det kanske skulle bli bättre när jag stekte dem. Men ack så fel jag hade. När jag började steka så brände dem fast i mitten och det hände ingeting på sidorna, så när jag försökte vända på den så gick det bara med "mittendelen" och den var typ helt svart och kanterna dem låg kvar, helt smetiga. Efter tre lika stora misslyckanden gav jag upp. Slutade med att jag hällde ut smeten och det blev rester till lunch. haha Jag skyller på att det var gluten och lactos fritt.....!

Tyvärr blev det ju inga sådana här då, som ni förstår.


Kommentarer
Mamma

Va säkert fel på spisen haha. Stora damen nu då som får kaffesug ;) Kram mamma

2011-11-26 @ 22:56:33
Josefin

haha kan ju hoppas :p. Ja eller hur! Lite stor i alla fall ;). Kram

2011-11-27 @ 03:17:06
URL: http://jossanhansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0