NYC day two

Jag stod upp tidigt och gick till starbucks för att köpa frukost. Gick sedan till central park. Underbara ställe säger jag. Det kändes nästan lite magiskt sådär på morgonen, solen började komma fram, massa hundägare med lyckliga hundar, massa motionärer, tursiter. Ja massa folk. Och runt där gick jag mitt upp i alltihop. Hittade ett litet berg som jag gick upp på och åt min frukost. Säger det igen, underbart var det. Känslan att sitta i en sån otroligt fin park mitt på manhattan, det är en häftig känsla vill jag lova. Satt där länge och bara njöt. Sen gick jag i lite mer affärer. Efter det gick jag till grand central station för att möta upp Hanna! En tjej som jag träffade på au pair skolan, det var jätte roligt att träffas igen! :) Vi gick först till svenska kyrkan för att ta oss en kanelbulle, helt galet gott var det. Mumma.
Lite mera shopping, gick hem till hotellet bytade kläder. Här bytade jag även skor till ett par som jag köpte, ganska hög klack i alla fall 10 cm. Och jag har ju nästan aldrig klackar, men det gick bra ändå. I början i alla fall. Var faktiskt riktigt skönt att gå i dem och inte i samma som gårdagen och hela dagen, för fötterna värkte ganska rejält denna dagen med. Vi gick och åt på tgi fridays, åt samma som jag åt sist gång jag åt på det stället en pasta som är gudomligt god (mycket åt i denna meningen märkte jag haha). Sen gick vi till ett annat ställe och åt lite efterrätt. Lite mera shopping, vissa affärer har öppet i princip hela natten :). Till sist så följde jag henne till grand central station igen. Och så var det dags för mig att börja gå hem, trodde jag skulle dö faktiskt. Faktiskt inte pga att jag skulle bli mördad denna gång utan pga mina fötter. FYFAN. Jag har då aldrig haft så ont i hela mitt liv, haha började nästan gråta. Jag stannade och vilade vid varje jämn gata. Och så kom jag att tänka på att jag inte visste om de stängde hotellet efter tolv eller något, så att man kanske skulle behöva en kod eller likannde. Och när jag äntligen började skymta stället så såg jag att det satt massa folk på utsidan. Men som tur var satt dem bara där för att de ja, satt där. När jag väl kom upp till mitt rum så kunde jag inte få av mig skorna för att fötterna var så svulna.. och när jag väl fick av dem så fick jag ligga i sängen i typ 15 min innan jag kunde röra mig och gå på toa. haha. Vet jag kunde ha tagit en taxi, subway eller vad som helst. Men inte vill man slösa pengar på sånt! :p









Min frukost utsikt, garanterat top 10 bästa ställena jag har ätit frukost på!


Här ser du lite av jackan mormor hehe :)







Fina Hanna! :)







Ber om ursäkt för så långt inlägg, men det var en mycket lång och underbar dag :).



Kommentarer
Linda

Verkar jätte häftigt i New York, måste vart en grym känsla att vara där :P

Hoppas allt är bra med dig!

Kramar!

2011-11-16 @ 20:42:11
Kicki

Säger som Linda och det ser ut som att du haft det toppenbra! Härligt för dig! :)

Och du, När jag åkte till jobbet imorse var de ca 5 minus så jag tycker allt att du skulle ha gått utanför dörren när de va så varmt ;) Puss<3

2011-11-16 @ 22:56:50
Josefin

Ja, New York är verkligen jätte häftigt! Lika häftigt som man förväntar sig, om inte mer!

Hahahaha jasså du tycker det ja ;). Ska tänka på dig om det nu kommer någon mer sådan dag haha.

Hoppas allt är bra med er båda!

Puss & kram <3

2011-11-17 @ 04:24:59
URL: http://jossanhansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0