First day in NYC

Lämnade Bethesta vid 7am och var framme i New York strax efter 11, så det gick faktiskt väldigt smidigt. Hittade bussen och allt också haha.
Och där blev jag avsläppt mitt på NYs gator. Jaha bara att börja leta efter hotellet och tro det eller ej så klarade jag det faktiskt helt utan hjälp av kartan jag hade med mig. Bara ett litet missöde med east and west, men kom på det ganska snabbt så det löste sig ju. Fick inte cheka in direkt, så gick ut på gatorna igen och bara ja storsade runt. Efter ett tag gick jag tillbaka till hotellet, chekade in och fick se mitt rum. Alltså usch och fy säger jag. Men det gick allt bra att bo där två nätter speciellt med tanke på läget och priset.
Efter jag hade chekat in gick jag ut igen, shopping, shopping. Hittade massor med fina ting jag ville ha.
Sen blev det även en tur till times square. På ett ställe var det folk samlade och kollade på några som dansade på gatan bara sådär, hur underbart är inte det egentligen? Älskart.
Efter ett tag kände jag mig plötsligt helt slut, fötterna och huvudet värkte. Ja ni vet. Så jag började gå hemmåt. Men när jag var nästan framme tänkte jag: Skärp dig för fan Josefin, du är i NY inte kan du väl gå hem och lägga dig klockan 7!?
Efter den lilla tanken, så gick jag tillbaka igen haha. Hittade en jacka som jag fullkomligt älskar, den är perfekto för mig! Köpte den i en affär jag redan varit inne i, jag gick tillbaka till samma affär enbart för att en som jobbade där var så himla snygg haha. Och tur var väl det för annars hade jag ju inte haft en ny älsklingjacka nu!
Gick i lite mer affärer sen sa fötterna ifrån riktigt ordentligt så då gick jag hem. Sov dock ungefär ingenting haha hade lampan tänd heeeela natten :p.

Några bilder från första dagen :)







För er som inte vet, jag älskar pingusar.






Jag frågade en av dem som körde hästarna vart någonstans de hade hästarna på natten. Och han svarade att de hade dem på upper east side, alltså på manhattan! Ett stall med ungefär 150 stallplatser. Kan ni tänka er, ett sånt stor stall mitt på manhattan. Han själv ägde flera hästar och den hästen han körde den dagen hade han ägt i ungefär 18 månader.




Kommentarer
Renée

Du är ju bara så skön! Helt ensam ger du dig iväg till New York och upplever dess puls ( som alla talar om )och shoppar! Kram Renée

2011-11-16 @ 09:26:35
mormor

Josefin vad Du är fantastisk på att våga pröva nya utmaningar. Vilken härlig känsla det är när man köpt ett plagg som blir perfekt hoppas på en bild på Dig med jackan på Kram Mormor

2011-11-16 @ 15:23:54
Josefin

Stor kram till er båda! :)

2011-11-16 @ 18:30:51
URL: http://jossanhansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0