Venice Beach

På lördag morgon landade vi i LA, tog taxi till Hostelet och redan när man såg Hostelet så kände jag i hela kroppen att jag skulle gilla detta stället. Chekade in och gick sedan direkt till stranden. Så underbart med sol och värme, att bada var dock inte att tänka på. Galet kallt var det, frågade även en kille när folk brukade börja bada, då sa han att det nästan alltid är kallt. Så att det är väldigt sällan som folk badar. Hängde på stranden, kollade runt omkring. Så himla härligt ställe, det var kärlek vid första ögonkastet vill jag lova. På kvällen åkte vi till Santa Monica och åt middag med Annica och Ingemar, bullingar! Sedan åkte vi tillbaka, jag och Alex gick till en bar. Träffade massa otroligt härliga människor, slutade som sagt med efterfest i en av killarnas lägenhet. Helt sjukt kul hade jag, lätt bästa påskaftonen någonsin! På söndagen gick vi till stranden på förmiddagen och sedan åkte vi in till Hollywood, tar ett eget inlägg om det senare. På kvällen gick vi ner till Danny's (baren vi var på), tog en cider och tjöta. På måndagen åkte jag och Alex in till Hollywood igen för lite shopping och eftermiddagen spenderades på stranden.  Dock var det ingen speciell värme denna dag, blåste och var lite dimmigt. Strostade runt i området lite och till sist blev det middag på vårat älskade Danny's. Blev kvar där, satt i baren och njöt av livet och ville aldrig åka därifrån. Dessvärre så skulle vi med en greyhound buss, så runt 9 tiden var vi tvunga att åka därifrån. Varje dag när vi åt lunch satt vi även och kollade på basket, grymt kul var det att se. Alla gick in för det till hundra procent!

Detta stället var så himla underbart, blev verkligen helt upp över öronen förälskad. Människorna, livstilen, stranden, allt. Kände verkligen att det är ju "en sån här" resa jag vill göra, sova på hostel, träffa härliga människor, bara leva livet. Kommer defnitivt åka tillbaka någon gång, det är ett som är säkert!







Kolla in mammas tunga.. hihi



Denna puddig hade vi som utsikt ett tag, smal oså.

















Hostelet, framsida och baksida. Hur grymt!? :)









Kommentarer
Kickan

Klart du ska åka tillbaka, och då följer jag med :D!

2012-04-15 @ 14:47:19
URL: http://kickankristin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0