Torsdag

Idag har jag varit med om en liten spännande incident. Runt 4 tiden idag så hade jag hämtat barnen och skulle köra dem till diverse aktiviteter. Behövde tanka, så stannade upp på vägen och gjorde dettta. Men det skulle jag aldrig gjort för efter det så startade inte bilen. Så fick ringa till mamman och höra vad jag skulle göra, hon sa då att hon först och främst skulle komma och hämta barnen. Under tiden jag pratade med henne så backade även en bil på mig! Det var mer eller mindre kalabalik i baksätet om man säger så. Men mamman kom och hämtade upp dem och jag fick försäkringsnr osv av personen som backade på mig. Efter detta skulle jag sitta och vänta i bilen på att dem skulle komma och bärga bort mig. Men sen så ändrade familjen sig och tänkte att dem kunde lämna in den där vi var (bensinstation + verkstad), så några på stationen hjälpte mig att flytta bilen. Sen skulle jag bara lämna nycklarna till dem och försöka hitta en taxi för att ta mig hem. Men jag hann inte långt förens pappan ringde och sa att de bestämt att det skulle bärga bilen ändå, problemet var bara att ägaren måste vara där när dem ska bärga bilen (kan ju säga som så att dem på bensinstationen blev inte så glada på mig, sa att jag inte kunde stå kvar där osv). Så han var tvungen att ringa taxi och ta sig ut till mig, vilket tog en timme. Sedan ringde han till bärgningsfirman som sa att dem skulle komma om 40 min, så jag och pappan gick till starbucks undertiden. Efter 40 min ringde dem och sa att det skulle dröja ytterligare 45 min! Så då gick vi vidare till ett annat cafe. Men då ringde dem hemifrån och sa att jag var tvungen att komma hem, pga panik. Så vi fick tag i en taxi som tog mig hem. Lite annorlunda eftermiddag.

Annars idag har jag varit på gymmet och vet ni? Idag spelade dem Andreas Johnson - Glorious och igår spelade dem Release me - Agnes, lite stolt blir man ju som svensk faktiskt. Lite starbucks häng med Ellen och Simone har jag också hunnit med.



Saknar Miami lite granna.


Kommentarer
Kicki

Oj! Det låter ju som en toppendag eller.. ;) hoppas dom får ordning på bilen nu så den slipper krångla igen!

Saknar dig och tycker du kan komma hem nu så du bl.a. Kan vara med till fjällen :) <3

2012-02-10 @ 10:06:17
Kickan

Men jösses! Sant att den ena dagen är aldrig den andra lik xD

Håller med Kicki :(. Tycker att vi kan skypa allihop ifrån fjällen :) <3

2012-02-10 @ 13:17:01
Kicki

Bra id'e kickan! :)

2012-02-10 @ 16:27:05
Josefin

Hoppas jag också haha! Saknar dig också och vill såå gärna med till fjällen! Haha nej här är ingen dag den andra lik, skypa i fjällen lät som en fruktansvärt bra ide!! :D<3

2012-02-10 @ 16:32:00
Anna

Ne fy fasiken Jossan! Sån otur! Hoppas de fixar bilen för dig nu, så du slipper bli en bilbrud o greja med bilar hela dagarna ;) hihi. Håller med de andra! Du SKA med till fjällen, kommer bli så jäkla tomt utan dig! :(<3

2012-02-11 @ 17:05:30
Josefin

Haha jaaa! Men bilen är fixad nu (för andra gången..) så hoppas den håller ett tag ;).

JAG VILL MED! Jätte, jätte, jätte mycket :( <3

2012-02-11 @ 22:57:56
URL: http://jossanhansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0