GEORGETOWN UNIVERSITY

Som ni vet så går jag ju skolan varje måndag och onsdags kväll, på Georgetown University. Någon av er kanske känner igen det? Jag läser TOEFL Reading Comprehension & Vocabulary. Första gången vi hade lektion fick vi göra ett test, som var väldigt svårt. Men det visade sig att vi (jag och Ellen) ändå hade lyckats ganska bra då vi hamnade i den "bättre" gruppen. Andra lektionen vi hade så fick vi presentera oss och precis efter att vi gjort det sa läraren något i stil med "How come Swedish people are always so good in English". Vi kände oss nästan lite duktiga där ett tag, den känslan finns inte längre kvar. Jag sitter där på lektionerna som ett mycket stort frågetecken. Det är så sjukt svårt. Hundra miljontals ord jag aldrig ens har varit i närheten av att höra. Vi kommer ha fem prov under denna kursen, idag fick vi det första som också skulle vara en av de lättaste. Det var utformat på samma sätt som det vi fick första dagen, man får läsa en text, sedan är vissa ord eller fraser markerade och man ska då lista ut vad det betyder med hjälp av fyra olika svarsalternativ. På de flesta hade jag inte ens en aning om vad alternativen var/betyder. Vet ni vad jag fick 6/16!?!?!? Förstår ni hur dålig jag känner mig? Haha, våran lärare är i alla fall störtskön och jätte rolig. Så det går trots allt bra att gå i skolan och så har jag ju självklart Ellen där med mig. Min man vet ni.

consent.afflicton.conciesly.susceptible.neglect.perilous.utensils.persists.defraud.descend.jarringly.fringe

För att nämna några.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0