RISE AGAINST <3

Ja, som ni nog förstod så lyckades jag snappa åt mig den där lyckorus känslan igen! Det tog dock en bit in på första förbandet innan jag kände det, men den kom och det var huvudsaken. Rise Against var bra, riktigt bra live. När dem spelade låtar som jag kunde var det verkligen hur grymt som helst! Önskar bara jag kunnat texten i fler. Men kort och gott det var grymt helt enkelt Även om jag saknade att stå där nere hoppa, skrika, armbåga sig fram, hålla på att klämmas ihjäl haha osv. Jag undrar om jag någonsin kommer att växa ifrån det?
De bästa låtarna under kvällen var;
Blood to Bleed
Help is on the way
Swing Life Away
Audience of One
Prayer of the refugee
Och den absolut bästa var MAKE IT STOP (SEPTEMBER'S CHILDREN)

A Day To Remember var förband dessutom, har lyssnat en del på dem, dock mest deras akustiskta. Och tror nästan inte att dem spelade en ända akustisk haha.

Och nej, dem spelade inte Hero of War, den är förbjuden att spelas här i USA, pga inebörden av låten. Men trodde ändå att dem skulle spela den, det är ju ändå deras låt. Men inte. Jag kommer aldrig glömma en gång på radion så sa dem såhär "Hero of War, låten som dem har slagit igenom i hela världen, förutom i USA". Hur sjukt är inte det, sjukt land, sjuka regler.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0