New Years Eve in New York

Okej, nyårsafton. Nyårsafton var hur bra som helst.
Dagen började med lite shopping och fika på fika, japp ni läste rätt. Finns ett cafe som heter fika, som är svenskt givetvis. Sedan bar det av tillbaka mot lägenheten igen, som var otroligt fin. Perfekt läge och allt 38st 8th. Ni som vet hur NY är uppbyggt kan ju tänka er hur perfekt det var. Vi tjejer började göra oss i ordning och killarna lagade mat. Potatisgratäng och baconinlindad (?) kyckling och beaneasesås. Var jätte gott, efter detta blev det efterrätt i form av en sockerkaka som Amanda gjort och en typ cheesecake tror jag, som killarna hade köpt, väldigt gott det också. Dans och skratt. Försökte ta oss till Times square, men var smockat med folk såklart. Så vi gick istället upp på taket på våran byggnad och väntade in tolvslaget.
Jag hade en otroligt rolig kväll med härliga människor och jag är så himla glad över att jag har lärt känna Ellen och Amanda här borta, underbara människor. Det är svårt att förklara men man kommer så otroligt nära varandra väldigt fort, det känns som att man har känt varandra hela livet fast vi känt varandra i ca 3 månader. Idag är det faktiskt exakt tre månader sedan jag träffade Ellen för första gången! haha.
Om jag skulle beskriva min nyårsafton med ett ord så skulle det vara: FANTASTISK

Tyvärr var det två små detaljer som var mindre bra, när man inte har druckit en endaste droppe alkohol på fyra månader och sedan helt plötsligt dricker en massa vin, ja så hänger inte kroppen med riktigt. Ni kan ju räkna ut resten. Sedan så miste jag en vän, en vän som är med mig mer eller mindre hela tiden. Min älskade kamera, den funkar fortfarande med dispalyen är helt sönder. Man kan inte så något på den, bara massa lila/vit/svarta strimmor. Så RIP min kamera. Den kameran har föresten klarat det mesta eller rättare sagt allt faktiskt, men nyårsfirande i New York, det klarade den inte av minsann...

Men återigen, kvällen var verkligen jätte lyckat och ja vad ska jag säga. Fantastiskt helt enkelt.

Här har ni två bilder på utsikten från lägenheten




Matlagning!


Ellen och Amandas sockerkakaa










Ja, fantastiskt som sagt. Tack och hej, hoppas på ett underbart 2012!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0