Helvete

Jag får ursäkta min frånvaro, men som en del av er säkert förstått så har vi varit utan ström sedan i fredags. Det har mer eller mindre varit ett helvete kan jag lova. Var ju som sagt världens storm i fredags, och ja vi trotsade ju det och gick ut ändå. (när det hade lugnat sig såklart..). Sedan gick vi den dära läskiga färden hem. Lördagskvällen kan ha varit bland den värsta natten sedan jag kom hit. Jag jobbar ju lördagskvällar och eftersom att strömmen var borta så fungerar ju inte ACn i huset. Så ja tänk er, drygt 30 grader ute = bastu inne. Jag gjorde det stora misstaget att sova på mitt rum på övervåningen, sov endast i trosor ovanpå täcket och det bokstavligen rann svett från hela mig hela natten. Fyfan. I söndags var vi iväg ett gäng tjejer till Six flags, vilket var jätte roligt! Kommer eget inlägg om det senare. I alla fall när vi kom hem på söndagskvällen, så var strömmen fortfarande borta. Mina värdföräldrar rådde mig att försöka sova någonannanstans, som tur var så fick jag sova hos snälla Simone (de har generator). Dock blev natten inte så lugn där ändå haha, läs mer här: http://salvar.blogg.se/. Idag morse hade strömmen kommit tillbaka, men försvann igen efter ca 2 timmar. Men vad som var/är ännu värre är att barnens camp inte heller hade någon ström, vilket givetvis resulterade i att jag har fått jobba hela dagen. Nu ikväll hade de fortfarande inte fått ström till campet, så det finns mycket stor chans att jag måste jobba heldag även imorgon. Och jag ska säga er det att jag har inte tid med det, jag har tusen miljoner saker jag behöver ordna med, köpa osv osv. Jag är på sjukt dålig humör, detta kom verkligen på så himla fel tidpunkt. Vill inte avsluta mitt år med att känna så. Men usch. Dessutom är min vm ledig i två veckor, men nej nej. Jag måste jobba ändå. Dem borde väl förstå att jag behöver ha dessa sista dagar? Men tydligen inte.. Och ja, vi har fått tillbaka strömmen igen. Så nu hoppas jag att ni håller alla tummar och tår att den kommer vara kvar! Dessutom är det kaos i trafiken, jätte många trafikljus som inte funkar. Sjukt läskigt att köra i korsningar där det är typ tre filer, men än sålänge har det ju åtminstonde gått bra..
 
Förlåt för bittert och rörigt inlägg, men så är läget just nu.


Kommentarer
Anna

Fy tusan att det skulle bli så just nu, när du bara har en vecka kvar! Hoppas att allt blir till rätta och att du kommer hinna med allt! Snart ses vi, och det är sjukt!!:D

Svar: JA BÄSTA ANNA!!! SNART SES VI <3
Josefin Hansson

2012-07-03 @ 11:46:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0