Äntligen

I söndags var Gagge äntligen ren (ohalt) för första gången på drygt en månad. Kan inte med ord beskriva hur lättad jag känner mig! Ni kanske minns att jag skrev att veterinären skulle komma pga hans mugg, vilket han gjorde och efter det har vi fått hållt på med tre olika kurer innan det har hjälpt. Men nu minsann, ä n t l i g e n. Skrittade honom bara de två första veckorna, sedan när han blev lite bättre så började jag även med trav och lite galopp. Så han har ju vart halvt igång kan man väl säga, detta har ju dock bara varit uteritter då. Men han har ju inte tappat all kondition osv, så det är ju skönt. Jag rider lektion varje tisdag, så de fyra senaste gångerna har jag inte haft med Gagge såklart. Har dock missat två av dem, men idag var jag där. Och idag serrni var det min tur att tugga grus. Vi hade sitsträning, en longerade hästen så red vi utan tyglar och ibland även utan stigbyglar, det är rätt läskigt utan tyglarna faktiskt har aldrig gjort det tidigare. I alla fall, gick jätte bra tills jag skulle galoppera, då fick hästen någon sorts flipp och börja bocka o hålla på. Och av flög jag, de sa att det såg ut som att jag flög över hela hästen, vikte mig dubbel någonstans i luften och sedan landade vikt på nedre ryggen. Så känns det också haha. Det var riktigt länge sen jag ramlade av sist, kommer knappt ihåg när det var faktiskt. Så det var väl på tiden att jag ramlade av nu. Det var också vääldigt länge sen jag ramlade av och slog mig ordentligt, det är faktiskt ytterst få gånger jag gjort det överhuvudtaget. Så det var väl på tiden att jag skulle slå mig också. Jaja, så är det. Man ska ju ramla av 100 gånger innan man är en bra ryttare, när jag var mindre hade jag faktiskt räkningen på det. Men inte numera. :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0