Swimming with the dolphins

I Akaroa bytade vi ner oss lite grann, från bröllopssviten till att sova i bilen. Det var fullt på vartenda ställe och det var tydligen för att "everyone goes to akaroa for valentines day". Men att sova i bilen funkade fint det med. Påväg dit lyckades vi  bli stoppade av polisen också. Den körde ut två bilar bakom oss och jag var osäker på vad det var för hastighet så jag höll mig runt 90. Men efter ett litet tag kom polisen efter oss med blåljus och stannade oss, en riktigt dryg en. Och det var visst så att det var en 100 väg och när jag körde i "bara" 90 så stoppade jag upp all trafik bakom, för dem kunde tydligen inte köra om, om inte jag helt och hållet stannade vi kanten.. Haha. Höll på att skita på mig när det hände, men komiskt nu i efterhand. 

Imorse så simmade vi med delfiner (världens minsta delfinsort) och det var helt fantastiskt!! Kändes som man var i en annan värld när dem kom nära och dem var verkligen nära. Man fick inte lov att klappa dem för deras skinn var mer ömtåligt än vad vår hud är under ögonen. Jag hade en delfin som kom super nära, hade jag typ sträckt ut ett finger så hade jag nog nästan varit när den. Ville så gärna krama om den, men ikke. Delfinerna är helt vilda, dem har ingen sökare på sig och de matar dem inte för att de ska komma eller något i den stilen. Utan de kommer helt av sig själva, eller ja vi fick ligga där i vattnet och göra roliga ljud, sjunga osånt. Måste se sjukt kul ut, ett gäng turister som ligger och guppar i vattnet och gör roliga ljud genom sina snorklar haha.

Nu har vi kommit till Christchurch, härifrån vi alla ska flyga. Nya Zeeland börjar gå mot sitt slut och det känns väldigt tråkigt. Ikväll blir det nog sista utgången här och den sista vi är alla fyra tillsammans, tråkigt och konstigt!

Har tyvärr inga bilder från delfinturen nu, så det blir någon från igår när vi var vid alla pooler vilket var himlans gött. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0