Ridning

Ridningen som skulle ha varit 20 november blev istället idag.
Jag vet inte riktigt var jag ska börja, det var verkligen allt annat än vad jag hade föreställt mig fast ändå inte.
De två som var våra ledare eller vad man ska kalla dem var två tjejer i ungefär min ålder skulle jag gissa på, kanske lite yngre. Det var high life kan man säga, hjälmarna var inte knäppta, de pratade som de gör i western filmer ni vet den där speciella dialekten, de rökte massa under ridturen osv. Helt plötsligt var det full galopp. Det var backar upp och ner som jag aldrig ens skulle ha tänkt tanken på att rida i hemma. Korsade bäckar. Vi gick ingen speciell väg, utan vi fick vända tre gånger tror jag, för att det var för blött, för mycket grenar i vägen eller något annat. Det kändes precis som att jag var med i en westernfilm. Häftig känsla må jag säga. Fick tyvärr se den ena "ledaren" bli vansinnig på sin häst, utan någon anledning. Hon ryckte den i munnen något fruktansvärt mycket och sa åt oss andra att vi skulle gå i förväg.. sen helt plötsligt kommer hon bakom oss i världens galopp. Tror inte precis hästen blev lugnare av det!? När hon nådde ända fram till oss var hästen såklart väldigt uppspelt, så då började hon dra och slita i den igen. Det gjorde fruktansvärt ont att behöva se.

Det var som sagt en häftig känsla och en rolig upplevelse! Känslan när man kom dit och fick känna hästlukten igen, den var obeskrivlig. Underbar.


"ledarna"


Min söta häst










Kommentarer
Mamma

Oj va häftigt! Hur va det med westernsadel?

Kram kram :)

2011-11-07 @ 16:31:07
Josefin

Det gick rätt bra med westernsadel ändå, har dock väldigt ont i rumpan idag! haha

KRAM

2011-11-07 @ 19:13:52
URL: http://jossanhansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0