En dröm, mycket tankar

Man skulle kunna tro att hästintresset borde svalna av när man är utan det en längre tid. Så är inte fallet för mig, utan raka motsatsen skulle jag vilja säga. Som jag längtar efter att få rida och ha hästar omkring mig.
Inatt så drömde jag att jag var iväg och provred en häst. En jätte fin, med otroligt fint steg och snygg hoppteknink. Efter att jag hade ridit, så pratade jag med ägaren och sa att jag ville köpa den. Men det fick jag inte. Jag fick inte köpa den därför att ägaren tyckte jag red alldeles för dåligt. Mardröm var det. Jag har tänkt på det väldigt mycket det senaste att jag kommer ha tappat väldigt mycket i ridningen. Ett helt år och ha ridit 3 ggr, det är inte mycket att komma med. Så jag vet att jag kommer rida mycket sämre när jag kommer hem och det känns jobbigt. Men jag ska ge allt för att komma tillbaka och vill rida så mycket jag bara kan och på så många olika hästar jag kan. Vill verkligen träna upp mig och bli bra.

Hästvärlden är en elak värld, det finns tusen olika åsikter. Tusen olika sätt att göra saker och ting på. Man får olika tips och råd från olika tränare och människor. Så vill man försöka göra det bästa för hästen, så får man höra från något håll att det är alldeles fel, någon annan säger att det är bra. Det gäller att hitta vad som passar för en själv, vilken sorts hästhållning som känns rätt ur ens egen synvinkel. Försöka lita på sig själv och faktiskt tro på att det man gör är okej. Detta är något som jag har väldigt svårt för, tänker alltid på vad andra ska tycka och tänka om saker och ting man gör. Får man då höra att något man gjort har varit alldeles fel, så mår jag jätte dåligt och tycker så synd om hästen i fråga. Sen ibland kan det vara två människor som man har stort förtroende för som säger helt olika saker, då är det inte lätt att veta vad som är rätt. Det gäller att som sagt att kunna hitta vad som passar en själv och framförallt vad som passar hästen man rider. När jag kommer hem vill jag verkligen ge allt för att bli bättre i ridningen och jag vill även träna mig på att inte bry mig om så himla mycket vad alla andra tycker och tänker. Även sluta vara så himla rädd för att göra fel, vill lära mig att det faktiskt är okej att göra fel ibland. Detta inte bara inom ridningen utan i allt jag gör. Jag är väldigt glad att Gagge är där han är, för de människorna tycker jag har ett väldigt bra synsätt på hästhållning, det är skönt att veta.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0