First Day in Miami

Resan till Miami började ca kl 2am, då vi skulle ta oss från hotellet i Bethesta till flygplatsen. Kan ju säga som så att det var en aningens aning segt att stå upp, men upp kom vi och shuttlen kom tillslut och hämtade oss ca 45 min försent. På flygplatsen var vi ganska så väldigt övertrötta, speciellt jag och Anna tror jag.



Flygresan gick bra och vi landade i Miami vid 9 tiden, hämtade våra väskor och ordnade med taxi. Den taxigubben som körde oss var inte den gladaste människan jag träffat haha. Men vi kom fram till hotellet och till underbar sol och värme. Vi kunde inte checka in direkt när vi kom dit, så det abslout första vi gjorde var att tränga in oss på toa, byta till shorts och bikni och sedan gick vi raka vägen till stranden, den underbara stranden.








Vi var dessvärre inte så jätte smarta, vi alla kände att det riktigt brände på oss men ingen ville gå därifrån för att köpa solkräm. Vilket resulterade att vi blev "The red people" som Anna sa haha. Men lika glada var vi för det och när det började bli dags för middag så gick vi och åt, TADA pizza!



Sedan gick vi och inhandlade gott att dricka för kvällen, tog oss en nap, gjorde oss i ordning och sist men inte minst utgång i Miami! Tog tyvärr nästan inga bilder från denna kvällen.


När kvällen började närma sig sitt slut, så gick vi och köpte pizza..gick till stranden och satte oss där. Vilket vi nästa dag insåg att man tydligen inte fick haha. Vi såg även detta "Wish Tree" och skrev lappar och satte dit.


Insåg redan här att jag började bli förälskad i ytterligare en stad.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0