Lakrits, hockey och häst.

Igår så var vi på svenska kyrkan och köpte lite gott. Och tänk att lite mat kan göra en så lycklig. Man blir lixom helt till sig när man kommer in och ser några hyllor med lite svensk haha. Detta blev köpt för mig. 


På kvällen så var vi på en bar och kollade på hockeyn på storbilds tv, med några av Simones kompisar, varav alla finskar. Så vi satt där på ett finsk långbord, när Sverige gjorde mål upptäckte vi lite mer svenskar här och där. Men till störst del var baren fylld med finskar, så ni må tro att det kändes väldans kul när dem vann! 



Annars så pratar vi, försöker komma på vad vi ska göra med saker och ting. Vilket inte är lätt, men jag är glad att jag har Simone här. Vi är så himla lika och förstår verkligen varann. Det är några saker som vi tillslut lyckats bestämma, på måndag så åker vi en tvådagars tur på great ocean road, det ska bli kul. Sedan på onsdag så flyger jag till Sydney och testar att jobba på ett stall en vecka. Detta stallet är ett toppstall med bl.a. OS-hästar, jag tror att en av dem som äger stället har tagit OS-guld i lag. Det känns egentligen absolut inte som att det är något ställe jag platsar in på precis, jag känner mig redan nu jätte nervös och ångrar mig var och varannan timme. Men jag försöker intala mig själv att jag aldrig kommer få chansen att ens sätta en fot i ett sånt stall igen, så att jag ångrar mig om jag inte tar chansen. Vi får väl se, än sålänge kan jag inte se något roligt med det alls. Vem vet, jag kanske blir så nervös att jag svimmar på flygplatsen av nervositet och aldrig kommer fram.


Kommentarer
Åsa

Grattis Josefin! Vilken chans! Du kommer klara det, och jättebra att du vågar!Vill passa på att tacka för en underbar resa.Ett minne för livet. Har inte börjat smälta än. Det tar nog tid! Kram Åsa

Svar: Tack så mycket, jag får försöka tänka så i alla fall :). Tack så mycket själv, var jätte roligt att ha er med! Verkligen ett minne för livet :), Kramkram
Josefin Hansson

2014-02-22 @ 07:45:06
Renée

Go for it Josefin :-)

Svar: Jag får väl försöka mig på det :) :)
Josefin Hansson

2014-02-22 @ 14:38:46
Kicki

Det låter ju som nåt du verkligen skulle tycka om så klart att du ska prova det :D <3

Svar: Det känns väldigt läskigt haha ;). Men jag får väl försöka mig på att prova :) <3
Josefin Hansson

2014-02-22 @ 19:17:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0