Workiwork

Hello allesammans 
Jag har nu gjort fem arbetsdagar här på gården. Och vet ni vad? Det har faktiskt gått mycket bättre än förväntat. Jag jobbar tillsammans med två jätte trevliga tjejer, varav en som jag bor med. Det är väldigt skönt. Dagarna ser ungefär ut såhär, börjar vid 7 och kör runt med fyrhjuling och ger hästarna mat samt kollar igenom deras ben. Frukostrast. Sen är det ta in hästar, borsta, göra iordning, spola av osv osv. Om tid finns är det sen lunch. Efter det så är det "arbeten" runt i kring, är olika från dag till dag. Tillsist så är det dags för matrunda igen, kolla igenom benen osånt. Sen om vi är klara med alla arbeten som skulle göras för dagen, så kan vi oftast sluta runt ca 17. Det känns nästan som att det skulle kunna vara vilket svenskt ställe som helst, men så helt plötsligt flyger det förbi en jätte färgglad fågel, något konstigt kryp eller som min första dag då satt det en wallaby i en av hagarna. 
Idag så fick jag testa på att rida en av hästarna! Inte någon av topphästarna såklart, men ändå, och det var verkligen så himla skoj att rida igen. En av dem jag jobbar med höll lite lektion för mig. Hon har berättat att hon var med som hästskötare på OS i Athen och där bytade hon till sig en av svenskarnas jackor för att den var den snyggaste av alla länder. Känns bra haha. 

Imorgon så har jag en day off, så jag tror jag ska ta mig till tågstationen och åka in till Sydney. 

Jag har det bra i alla fall, förutom att jag saknar Jonas fruktansvärt mycket. 
Kramis




Kommentarer
Mamma

Oj då ska ju skriva me :) Så härligt att du har de bra :)
Kraaaam m o p

Svar: Va haha? Jaa :) :)
Kraaamis
Josefin Hansson

2014-03-03 @ 16:38:44
Mamma

Skickade ett utan att skriva trodde jag :))

2014-03-04 @ 09:11:31
Renée

Så roligt att höra att det går bra för dig, tjejen!
Hoppas du får en härlig, ledig dag i Sydney! Jag skall också åka till "stan" på min lediga dag, men det blir bara till Uddevalla ;-);-)kram på dig Josefin!

Svar: Tack det hade jag :), hoppas du fick en bra dag i Uddevalla med ;).
Många kramar
Josefin Hansson

2014-03-04 @ 23:31:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0