Last day in NYC

Tredje dagen började med att jag inte kunde få i fötterna i skorna, fortfarande svullna. Vad skulle jag göra nu då? Inte kunde jag ju gå utan skor direkt. Som tur var hade jag ett par tunnare sockar och med lite blod, svett och tårar så fick jag ner fötterna till slut! Kunde dock inte stänga dragkedjan men nu satt dem åtminstonde på fötterna.
Sen gjorde jag på samma underbara sätt som dagen innan, gick till starbucks, köpte frukost, gick och åt den i central park. Säger det igen, underbart på alla sätt och vis. Efter frukosten gick jag tillbaka till hotellet och checkade ut, kunde som tur var lämna kvar väskorna där. Hade inga planer alls för dagen, så jag bara började att gå. Jag gick och jag gick, var helt inne i min egna lilla värld. Också det underbart, bara kunna strosa runt där på New Yorks gator och bara glömma bort alla bekymmer för ett litet tag. Lite mera shopping. Sen var det dags att att gå tillbaka mot hotellet, hämta väskorna och börja den långa vandringen mot bussen. Nää så lång var den inte, fast den kändes väldigt lång pga av den där lilla detaljen som kallas för fötter. Det var nästan värre än gårdagens vandring hem. Visste inte riktigt var jag skulle ta vägen där ett tag. Men jag lyckades ta mig fram. Jag måste ha varit en rolig syn, där kom jag gåendes med ett pizzaslice som droppade massa fett, skorna helt öppna, väskan öppen (fick inte igen den), och så kan jag tänka mig att jag hade ett sånt där lagom smickrande leende, ni vet sådär lite halvt förvridet av smärta, ilska och ångest över att behöva åka hem.Men på bussen kom jag i vilket fall som helst och så bar det av tillbaka mot Maryland igen.

Hade 3 jätte bra dagar i New York, man kan inte annat än o älska staden. När jag satt där i central park och åt frukost så kände jag verkligen att någon gång, någon gång skulle jag vilja bo här. Inte en längre tid, men någon/några månader. Vilket förmodligen aldrig kommer hända, men drömma det får man.
Som tur är behövde jag inte säga hejdå till New York helt och hållet, kommer ju faktiskt att vara tillbaka i min favorit stad om en sisådär 40 - 50 dagar. Orkar inte räkna hur många det är exakt. haha


Här står jag precis utanför mitt hotell, träden ni ser där framme är central park! :)













Jag fick jätte mycket kommentarer om mina boots, var till och med en tjej som frågade om hon kunde få köpa dem haha. Och en tjej som jobbade på Levis (Där den snygga killen också jobbade ;) ) sa att sånna kan man inte få tag i i NY, här får man sätta på nitarna själv! Haha säkert..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0