Phnom Penh

Blev en riktigt skoj utgång igår i Sihanoukville och efter drygt 2 timmars sömn hoppade vi på bussen mot Phnom Penh. Tog ungefär fem timmar. Ordnade boende och sedan bokade vi in en tur till "Killing Fields". En minnesplats av alla massmord och hemskheter som skedde under ledning av Pol Pot. Vi hade hörlurar och genom dem var det en guide. Det är svårt att förstå att det faktiskt har hänt, fruktansvärt. Jag tyckte det var särskilt jobbigt vid ett träd, där dem hade dunkat små spädbarn mot trädstammen tills dem gick sönder. Det är så jävla sjukt att det finns människor som kan göra sånna helt totalt omänskliga saker. Usch. 

Imorgon bitti åker vi vidare till Siem Reap och Angkor Wat. 


Killing Fields 








Den här bilden alltså, jag kan inte sluta skratta åt Jonas. Hahaha, han säger att hakan blev sån på grund av skuggan, men jag vet inte jag om det är riktigt sant? 



Kortspel kör vi såklart







Kommentarer
Carina Karnström

Hej!
Det är jättekul att läsa berättelser och se bilder om hur ni har det!!!! Tack Carina

Svar: Hej! Vad kul att du tycker det, jätte kul att du läser! :) :)
Josefin Hansson

2013-12-07 @ 11:14:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0