Vang Vieng

Väl framme i Vientiene bestämde vi oss för att vi inte ville vara där heller. Så åkte direkt vidare mot Vang Vieng. En minivans tur, men utan skräck denna gång. Igår så tog killarna och hyrde mopeder och jag och Rebecka hyrde cyklar. Kickan mådde tyvärr inte så bra, så hon var "hemma" och vilade upp sig. Jag och Rebecka klättrade upp för ett berg, tror det var 300 m. Riktigt häftigt var det och sjukt jobbigt! Klättrade i flippflop i alla fall halvvägs, sedan strök mina med. Mina älsklings flippflop, världens mest skönaste. Men men, nu har jag fått köpt mig nya. Dem känns som två cementblock jämfört med mina. Efter berget så cyklade vi vidare, vilse i vildmarken typ haha. Kom fram till några grottor, så där gick vi in. Hann med att se tre stycken, sjukt häftigt var det!! Den första var väldigt lång. Guiden tyckte väldigt mycket om att visa oss två galet stora spindlar också.. Killarna hade hittat ett helt otroligt fint ställe, en blue lagoon och även dem varit inne i en grotta. Snälla som dem var så tog dem med oss dit senare efter vi mötts upp hemma igen, det var dock mörkt då. Så man kunde inte riktigt se det klara vattnet. Men ett uppfriskande dopp fick vi oss. Idag blir det tubing. 











Kommentarer
Mamma

Hur i allsin dar gick de när du såg spindlarna
instängd i en grotta. Hemma blir de ju ett hiskeligt
liv o då är spindeln kanske bara 1 cm stor :))
Kram mamma ;)

Svar: Vet du vad? Jag är nog inte så himla rädd för spindlar längre faktiskt ;). Det var äckligt såklart men jag överlevde, värre hade det varit om det var en orm..
Kramkram
Josefin Hansson

2013-12-13 @ 17:47:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0